Szkolenie Scrum Master

 

 

 

OPIS

 

 

Wszelkie aspekty Scruma oczywiście zgodne ze scrum guide.

 

Szkolenie skupia się na roli Scrum Mastera.

 

Dwie wersje szkolenia - jednodniowa lub dwudniowa.

 

Poza tym Informacje o głównych rolach takich jak:

  • Product Owner
  • Development Team
  • Scrum Team.

 

Poza tym sporo informacji o artefaktach takich jak:

  • Product Backlog
  • Sprint Backlog
  • Sprint
  • User Stories
  • Epics

 

Bardzo ważne Definition of Done oraz Definition of Ready.

 

Informacje o wszystkim o czym Scrum Master powinien wiedzieć.

 

Dużo praktycznej wiedzy sprawdzonej w projektach, które sam prowadziłem lub pomagałem prowadzić.

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

 

Wersja jednodniowa - ze względu na krótki czas, tematy będą omówione bardziej ogólnie.

Oczywiście przed organizacją szkolenia proszę o informację, które tematy będą ważne co da mi możlwość dostosowania szkolenia do uczestników.

 

  • Wprowadzenie

  • Manifest i zasady

  • Co to jest Scrum?

  • Rola: Product Owner

  • Development Team

  • Sprint

  • Daily Scrum

  • Demo/Przegląd

  • Retrospektywa

  • Product Backlog - Rejestr Produktu

  • Sprint Backlog - Rejestr Sprintu

  • Scrum Master - servant leader

  • Jak może pomóc Product Ownerowi

  • Jak może pomóc zespołowi deweloperskiemu

  • Jak przygotować się do egzaminu PSM I

 

Podczas szkolenia będzie przeprowadzonych kilka gier, które pomogą zrozumieć i poznać poprzez praktykę, niektóre z głównych założeń Scrum.

 

Wersja dwudniowa - wszystko to co w wersji jednodniowej plus dużo praktyki, możliwość przygotowania cwiczeń na podstawie aktualnego projektu (proszę o przesłanie informacji wcześniej). Ogólnie bardzo dużo dodatkowych zagadnień i szersze objaśnienie ról.

 

1 dzień:

 

  • Wprowadzenie

  • Manifest

  • Co to jest Scrum?

  • Scrum a Waterfall - plus i minusy

  • Sprint

  • Daily Scrum

  • Demo/Przegląd

  • Retrospektywa

  • Rola: Product Owner

  • Product Backlog - Rejestr Producktu

  • Jak pracować z Backlogiem

  • User Stories, Epics

  • Definition of Ready

 

2 dzień:

 

  • Podsumowanie 1 dnia

  • Planning poker

  • Development Team

  • Sprint Backlog - Rejestr Sprintu

  • Definition of Done

  • Scrum Master - servant leader

  • Jak może pomóc Product Ownerowi

  • Jak może pomóc zespołowi deweloperskiemu

  • Monitorowanie postępów

  • Jak poradzić sobie z długiem technicznym

  • Co z defektami?

  • Ryzyko

  • Jak przygotować się do egzaminu PSM I

 

Jest to proponowana agenda na 1 i 2 dzień. W trakcie szkolenia tematy mogą zostać przesunięte w zależności od postępu i potrzeb.

 

 

WYMAGANIA

 

 

By wziąć udział w szkoleniu Scrum Master nie jest wymagana żadna wiedza.

Dobrze jest uczestniczyć wcześniej w szkoleniu Agile Mindset. Pomoże w zrozumieniu zalet Scruma.

 

Każdy może podejść do szkolenia bez problemów.

 

Zalecane jest przeczytanie scrum guide.

 

Najważniejsze jest otwarcie umysłu oraz chęć uczestnictwa.

 

Polecam zastanowić się przed szkoleniem co chcemy osiągnąć i zdefiniować gol.

CENA I WARUNKI

 

Cena do uzgodnienia. Proszę o kontakt.

 

Cena zawiera:

  • 1 lub dwa dni intensywnego szkolenia

  • Dużo praktyki w wersji dwudniowej

  • Możliwość ćwiczenia z Twoim  projektem

  • Materiały szkoleniowe

  • Karty do gry w planning poker

 

 

WARSZTATY

 

 

Poza tym polecam warsztaty tematyczne (dostosowane indywidualnie) takie jak:

  • Warsztaty User Stories
  • Warsztaty Story Mapping - Jak zarządzać i tworzyć Product Backlog
  • Retrospektywa - można inaczej
  • Monitorowanie sprintu

© Copyright 2017 by OneyIT

Zapoznaj się z polityką prywatności Polityka

Szkolenia Agile, Scrum, Kanban